fredag 3 januari 2014

Sammanfattning om Blogg

Personligen har jag aldrig uppskattat att blogga då jag sett på det hela som en plats där folk delar med sig utav sina privatliv. Men bloggar kan användas för så mycket mer, även jag följer bloggar såsom "feber.se" där de fokuserar på att dela med sig av nyheter inom många olika kategorier. Den här sortens av informations plats uppskattar jag då den för mig som konsument sparar tid. Bloggen får samma betydelse som nyhetstidningar håller för andra personer.

Men de mest populära professionella bloggarna domineras fortfarande utav personer som skriver m det som sker i deras privatliv enligt "Bloggportalen.se"s lista. Den mest besökta är "blondinbella.se"
är ett exempel på detta. Hon delar med sig utav vad hennes familj hittar på, saker hon tycker om samt ogillar. I min åsikt har jag svårt att se varför denna typen av blogg är så populär, som person är hon intressant på grund utav vad hon lyckats åstadkomma men jag är fortfarande inte intresserad utav hennes privatliv. Det känns som det ingår i samma kategori så dokusåpor vilket också uppskattas av folk.

"A weblog or blog is essentially an online journal where a number of contributors participate by dialoging about a particular topic or focus." Paul Tess

Detta sättet att se på en blogg är intressant då de kan främja spridandet utav kunskap över världen. Det är det som jag försökt åstadkomma med de inlägg jag lagt upp på denna blogg. Genom att samla personer med samma intressen kan man skapa diskussioner och vidareutveckla idéer. Risken finns alltid att det som sägs inte är relevant eller folk bara ogillar det man har att säga. Dessa är smällar man får ta då det är likadant överallt.

Bloggportalen (2013). Mest besökta proffsbloggar [Elektronisk]. Tillgänglig: http://www.bloggportalen.se/BlogPortal/view/TopLists?tl=2  [2014-01-02]  

Löwengrip Isabella (2013). Blondinbella [Elektronisk]. Tillgänglig: http://blondinbella.se/ [2014-01-02]

Tess Paul A (2013). The role of social media in higher education classes (real and virtual) – A literature review. [Elektronisk]. Tillgänglig: http://www.sciencedirect.com.ezproxy.server.hv.se/science/article/pii/S0747563212003743# [2014-01-02]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar